3 Nädal. Uue meedia mõju traditsioonilisele

Uus meedia on avaldanud suurt mõju infonäljastele inimestele, muutes informatsiooni kättesaadavamaks, kuid selle hinnaks on allikate usaldusväärsus. Aga kasutajad ei ole ainukesed, keda on uue meedia tulek mõjutanud. Siin toon välja minu arvates kõige positiivsema muudatuse, mida tõi kaasa uue meedia tekke, ja ka kõige halvema tagajärje traditsioonilisele meediale.


Traditsioonilist meedia võiks vaadelda kui ühesuunalist info kanalit. Nii ajalehe korral kui ka tele- ja raadiosaadete puhul soovitud sõnum jõuab tarbijani ja keegi ei oodanud tarbijalt mingit sõnumit vastu saada. Võimalusi info edastamiseks vastupidises suunas väga palju ei olnud.

 Uue meedia tulekuga, aga muutus ka traditsiooniline meedia interaktiivsemaks. Ajalehed, millel on nüüd lisaks paberkandjal väljaannetele ka internetis artiklid, on andnud lugejatele võimaluse jätta omapoolne kommentaar artikli sisu kohta. Mõnest kommentaarist algab lugejate vahel arutelu ja mõnel harval juhul sellest arutelust saab isegi rohkem infot kui artiklist endast. Radio puhul, kuigi uudised on enamasti ikka jäänud ühesuunaliseks teave edastamiseks, siis teised raadisaadet üritavad kuulajaid kaasata kas andes võimaluse eetrisse helistada või algatanud oma Facebook-i lehel küsitlused või arutelud.


Uue meedia negatiivseks tagajärjeks traditsioonilisele meediale on kindlasti viimase populaarsuse langus. Kui eelmisel aastal internetiühendusega leibkondade arv Eestis kasvas üle 91% [1], siis televisiooni teenust kasutatavate leibkondade arv läheb väiksemaks. Üha rohkem inimesi valib traditsioonilise televisiooni asemel voogedastusteenuseid nagu Netflix, Hulu ja Amazon Prime. Voogedastuse eeliseks on paindlikus, võimalus vaadata just seda mida soovid sellel hetkel millal soovid ja seejuures teenuse kasutamine ei ole seotud mingi konkreetse kohaga või seadmega. Just paindlikuse puudumine minu arvates on põhjuseks, miks traditsioonilise meedia populaarsus langeb.



 [1] https://www.stat.ee/et/avasta-statistikat/valdkonnad/infotehnoloogia-innovatsioon-ja-teadus-arendustegevus/info-ja-kommunikatsiooni-tehnoloogia

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

11 Nädal. Arendus- ja ärimudel

10 Nädal. Hacker-HOWTO arvustus

13 Nädal. Tugilahendus