11 Nädal. Arendus- ja ärimudel

 Selle nädala postituses üritan vaadata ühte sammsammulise tarkvara arenduse mudelit kasutatava projekti. oma näiteks valisin paljudele väga tuttava tarkvara - Microsoft Office. Kuigi Office on juba ammu kasutuses selle arendamine jätkub. Üheks oluliseks osaks selle protsessi juures on kasutajate käest saadud andmed ja nende analüüs, kus uuritakse, kuidas kasutajat MS Office tarkvara kasutavad ning võetakse arvesse ka kasutajate otsest tagasisidet. Selle alusel otsustakse, mis muudatusi on vaja teha. Pärast muudatuste arendust viiakse neid mõne järgneva uuendusega kasutahate Office versiooni ja protsess algab otsast peale.

Rääkides ärimudelist, Microsoft tervikuna kasutab pea kõike ärivaralisi ärimudeleid tulu saamiseks. Windows võiks kvalifitseeruda traditsioonilise omandavara alla. Tervikplatvormi, kus ristvara tuleb koos tarkvaraga, Microsofti esindajaks oleks Xbox. Microsoft SQL Server ja Windows server kasutavad tarkvara kui teenuse mudelit. LinkedIn puhul on korraga nii freemium, kus üldiselt tasuta platvori mõne resurssi kasutus on avatud ainult tasulistele kasutajatele, kui  ka peidetud kasu ärimudel, kus tulu saadakse kuvatavast reklaamist. Sama peidetud kasumi mudelit kasutab ka Microsofti otsingu mootor Bing [1]. Aga kui rääkida MS Office-st, siis mitte nii ammu oli see sarnaselt Windows-ga pigem traditsiooniline omandavara, inimene ostab endale Office 2007 makstes selle eest üks kord ostu hetkel ja kasutab seda järgmised 15 aastat. Viimasel ajal on aga Office 365 tulekuga on nad läinud üle tarkvararendi ärimudelile üle, kus ühekordse osta asemel on väiksemad aga igakuised või iga aastased maksed.



[1] https://businessmodelanalyst.com/microsoft-business-model/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

10 Nädal. Hacker-HOWTO arvustus

13 Nädal. Tugilahendus